Financiële en/of sociale problemen, wat nu?
Volg deze stappen:
- Neem contact op met het Sociaal Fonds.
- Het Sociaal Fonds vraagt je om een financieel formulier in te vullen.
- Na het invullen van het financiële overzicht komen twee leden van het Fondsbestuur bij jou thuis langs om de situatie te bespreken.
- Is er inderdaad sprake van (financiële) nood? Dan bespreekt het bestuur van het Sociaal Fonds de hulpvraag in een vergadering en doet jou, als aanvrager, een voorstel. Dit voorstel is specifiek toegespitst op jouw situatie. Daarbij moet het natuurlijk ook passen binnen de mogelijkheden van het fonds.
- In het geval van een renteloze lening wordt, in overleg met jou als aanvrager, een aflossingsschema opgesteld.
- De gemaakte afspraken worden vastgelegd in een officiële schuldbekentenis. De afspraken die daarin staan zijn bindend.
- Uiteraard is er in ieder geval van hulpverlening sprake van strikte geheimhouding.
Sociaal Fonds
Het Sociaal Fonds helpt waar mogelijk collega’s en/of hun gezinsleden met problemen. Het doel van het Sociaal Fonds is om samen met jou een nieuw perspectief te schetsen. Ook in het oplossen van problemen sta je er niet alleen voor. Een belangrijke randvoorwaarde voor hulp van het fonds is dat de (financiële) hulp alleen verstrekt wordt aan leden die de contributie ten aanzien van CNV Connectief hebben betaald. Bovendien moet je minstens 6 maanden lid zijn van CNV Connectief om aanspraak te kunnen maken op het fonds.
Verzoek om hulp
Het verzoek om hulp kun je mailen aan de secretaris van het Sociaal Fonds: Annemarieke van Vliet. Is er spoed bij? Bel Annemarieke dan op haar mobiele nummer.